hotel Hilton Gdańsk

Ekspansja marki Hilton w Polsce

Korporacja Hilton Hotels  jest obecnie prawdopodobnie jedną z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej preferowanych marek w branży na całym świecie. Po prawie stu latach działalności firma nadal znakomicie się rozwija, wchodząc ze swoją ofertą na coraz to nowe rynki, w tym również i polski.

Poznaj markę Hilton

Marka Hilton gości obecnie w ponad 550 miejscach w 76 krajach na sześciu kontynentach oferując podróżnym przeszło 194 tys. ekskluzywnych, będących na najwyższym poziomie pokoi. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych Hilton Worldwide posiada około 3,5 tys. hoteli. Polska pojawiła się na mapie hotelarskiej Hiltona dopiero w 2007 roku, stając się, obok Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Rosji i Turcji, jednym z rynków strategicznych marki. Zasadniczą przyczyną zainteresowania naszym krajem ze strony korporacji jest fakt trwających od wielu lat różnorodnych inwestycji zagranicznych na terenie Polski, co w efekcie generuje olbrzymie zapotrzebowanie na nowe miejsca hotelowe.

Podział struktury administracyjnej

W 1964 roku struktura administracyjna korporacji Hiltona została podzielona na dwie odrębne części. Za rynek amerykański odpowiadał Hilton Corporation, natomiast w Europie działał Hilton International, którego centrala mieściła się w Londynie. Takie status quo trwało do 2006 roku, kiedy to doszło do połączenia obydwu firm, co w efekcie pozwoliło na dynamiczniejszy rozwój korporacji i ekspansję innych marek firmy na całym świecie.

Na czym koncentruje się korporacja

Korporacja, wchodząc na rynek polski, koncentruje się przede wszystkim na czterech swoich sztandarowych markach: Hilton, Doubletree by Hilton, Hilton Garden Inn oraz Hampton Hilton. Dotychczas swoje placówki korporacja Hilton otworzyła w Gdańsku, w Krakowie, w Świnioujściu, we Wrocławiu, w Warszawie, Łodzi i Rzeszowie. W centrum zainteresowania marki pozostają także takie polskie aglomeracje miejskie, jak:, Poznań, Katowice czy Szczecin, głównie z powodu ogromnego potencjału ekonomicznego tych miast. Docelowo w Polsce ma stanąć od kilkanastu do kilkudziesięciu hoteli sygnowanych marką Hilton, a w całej Europie Wschodniej ma funkcjonować około 30. Tego typu obiektów. Od momentu stworzenia marki w 1919 roku, Hilton pozostaje światowym liderem w branży hotelarskiej. Do grona krajów należących do tej sieci hotelów dołączyła również Polska, w której korporacja pokłada bardzo duże nadzieje pod względem rozwoju ekonomicznego i wizerunkowego w Europie Wschodniej.

Źródło informacji: https://hiltongdansk.pl/index.html

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: