Ze względu na wiele czynników hotelom przyznawane są kategorie tzw. gwiazdki. W każdym państwie system ten jest zróżnicowany, a mianowicie każdy kraj indywidualnie określa normy hoteli i precyzuje odpowiadającą im liczbę gwiazdek.
Hotele w Polsce również oceniane są za pomocą gwiazdek, na ich liczbę wpływa wiele czynników, można tu wymienić m.in.:zewnętrzne i wewnętrzne wyposażenie obiektu, obsługa gości, oferta usług podstawowych i dodatkowych.
Spis treści
Hotel z jedną gwiazdką
Hotel z jedną gwiazdką to obiekt posiadający skromne wyposażenie i oferujący podstawowe usługi. Małe pokoje z łóżkiem, szafą, szafką nocną i umywalką. Łazienka niekoniecznie usytuowana przy pokoju. Brak telefonu oraz eleganckiej restauracji.
Hotel z dwiema gwiazdkami
Dwie gwiazdki oznaczają troszkę wyższy standard hotelu. W takim hotelu pokoje są wyposażone w podstawowe meble i posiadają łazienkę, telewizor oraz telefon. Garaże lub parking oraz śniadanie wliczone są z reguły w cenę noclegu.
Hotel z trzema gwiazdkami
Średni standard hotelu określają trzy gwiazdki. Hotel o średnim standardzie to obiekt oferujący pokoje z łazienką, TV, telefonem oraz klimatyzacją. Możesz się tutaj spodziewać codziennej wymiany pościeli, sprzątanie, udostępnienie pralni hotelowej. Trzy gwiazdki informują również, że hotel udostępnia parking strzeżony swoim gościom, hol restauracyjny oraz wypożyczalnię sprzętu rekreacyjnego.
Hotel z czterema gwiazdkami
Centrum biznesowe, sale na konferencje, dwie restauracje, siłownia, salon piękności, internet w każdym pokoju, dostęp do codziennej prasy, wysoki standard obsługi i wyposażenia, apartamenty, takich standardów możemy się spodziewać w hotelach posiadających cztery gwiazdki.
Hotel z pięcioma gwiazdkami
Najwyższą jakość hoteli określa pięć gwiazdek. Obiekty te posiadają bardzo wysoką jakość usług i zakwaterowanie. Znajdziesz w nich rozbudowane kompleksy apartamentów, spa, gwarantowane miejsca parkingowe oraz room service działający przez całą dobę oraz obsługę mówiącą przynajmniej w dwóch językach obcych.